תקציר הספר

רוצים לשנות באמת את ההתמודדות שלכם עם ילדיכם, לשלב בטיפול שילדכם מקבל תוכנית מובנית ויעילה שתעניק לו כלים יעילים לויסות רגשי?

לשנות באמת הוא ספר ייחודי בעברית המספק ידע ודרכי התערבות בטיפול בקשיי ויסות רגשי של ילדים, והוא מיועד למטפלים בילדים, למורים, ליועצות חינוכיות ולהורים.

לשנות באמת מציג תוכנית טיפול אינטגרטיבית המבוססת על גישות עדכניות לטיפול בילדים ברוח הטיפול הקוגניטיבי־התנהגותי (CBT). התוכנית שפיתחה נעמי דותן שמה דגש מיוחד על הגישה הרציונלית־אמוטיבית התנהגותית (REBT), והיא פרי ניסיון טיפולי של 25 שנה.

התוכנית הטיפולית המוצעת היא תוכנית גמישה ליישום המוצגת תאורטית ומעשית וכוללת עשרה צעדים. לכל צעד נלווים הקדמה, הסבר, תיאורי מקרה והדגמות קליניות. תוכנית ההתערבות בכל צעד מוצגת בבהירות ומלווה בחומרים ורעיונות לעבודה המובאים בגוף הספר ובנספחים הכוללים: טפסים צבעוניים ומאירי עיניים לעבודה, סיפורים רציונליים, ליישום מהנה ויעיל בטיפול בילדים.

חזית וגב

על הסופר


נעמי דותן היא פסיכולוגית חינוכית מומחית, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית־התנהגותית, מומחית ומדריכה מוסמכת בטיפול קוגניטיבי־התנהגותי (CBT) ובטיפול רציונלי־אמוטיבי (REBT) מטעם מכון אלברט אליס שבניו יורק, מטפלת ביופידבק מוסמכת, מטפלת בילדים ומלווה משפחות זה 25 שנה. נעמי מרצה בתוכניות ההכשרה לטיפול קוגניטיבי־התנהגותי המובילות בישראל, מכשירה ומדריכה מטפלים זה שנים רבות. היא הקימה לפני יותר מעשור את "קליניקת נעמי דותן" המתמחה בטיפול CBT בילדים.

נעמי דותן היא חלוצה בפיתוח אמצעים טיפוליים למטפלים, ובהם המשחק הטיפולי המצליח "לשחק באמ"ת" (2011), חוברת העבודה "לשנות באמ"ת" (2016) ולוח הרגשות המגנטי "רגע של רגש", שנמצא בבתים רבים בישראל ותורם להכנסת שיח רגשי בקרב משפחות.

היא אם לשניים ועובדת ברמת גן.

קומוניקט

קרדיטים

 פיתוח הרעיון וכתיבה: נעמי דותן

הוצאה: ספרי ניב (2018)

מספר עמודים: 211 עמ' (ועוד 6 דפי תלישה לעבודה- סה"כ 217 עמ')

עורכת לשון: רחל הר- לב

עיצוב העטיפה: לידור גרינברג

עימוד ועיצוב גרפי: נירה רובין

ליצירת קשר: נעמי דותן 0544-456490 – נא להשאיר הודעה כתובה

או במייל nomidothan1@gmail.com

אתר: nomidot.co.il

תמונת פרומו

עמודים מהספר

המלצות

ד"ר עופר פלד, פסיכולוג קליני-חינוכי מומחה, מדריך מוסמך, מנהל  ביה"ס ל-CBT פרט, משפחה, קהילה ומנהל המרכז לסכמה תרפיה רעננה, ישראל ממליץ-

הספר "לשנות באמת" מאת נעמי דותן, הוא אוצר של ממש עבור העוסקים בטיפול נפשי ובפרט עבור המטפלים בילדים ונוער.

הספר כורך בתוכו שילוב של צורה, תוכן ומעשיות המתלכדים לכדי  מערך טיפולי ממוקד ועם זאת גמיש, המאפשר למטופל לנוע מתקיעות בבעיותיו למפגש מותאם עם האתגרים הניצבים בפניו.

בהיבט הצורה, לספר עטיפה מרהיבת צבעים חמים וקרים הנעים בשילוב הרמוני ומזמין להעמיק בקריאה. מבט נוסף בעטיפה חושף חתימות מים עם תמונות של פני ילדים המלמדות על קשת של רגשות. הספר בגודל של חוברת עבודה המעיד על מטרתו - להפשיל שרוולים ולהתגייס לעבודה משמעותית עם הילדים. הספר מאורגן לפני סדר נושאים המאפשר למטפל התמצאות קלה ונוחה להגיע למענה ממוקד עבור היבט טיפולי המעסיק אותו. מחצית מהספר מוקדשת ללמידה ומחציתו השנייה פורסת שפע של כלים טיפוליים שפיתחה המחברת לשימוש בחדר הטיפול.

בהיבט התוכן, הספר עוסק בטיפול REBT - זרם מרכזי בגישה הקוגניטיבית התנהגותית. התכנים כוללים ידע מעמיק ואינטגרטיבי המשלב גם גישות טיפול משיקות לכלל מדריך טיפולי ב-10 צעדים, הנקרא תוכנית שחמ"ט, אשר פותח ע"י המחברת להתאמת REBT לטיפול בילדים ונוער. 

בהיבט המעשיות, הספר מכוון את המטפל לעבודה שיטתית עם מחשבות, רגשות והתנהגויות כדי לאפשר למטופל הצעיר רווחה נפשית במפגש עם טריגרים בחייו. בספר שזורים היבטים תיאורטים, לצד דוגמאות קליניות, ופירוט של התערבויות רלוונטיות לכל צעד משלבי הטיפול.

לסיכום, הספר "לשנות באמת", הינו מלאכת מחשבת של תיאוריה, ניסיון קליני ויצירתיות במעשה הטיפולי. הוא מתאים לטיפול במגוון רחב של בעיות ופורס תוכנית טיפול צעד אחרי צעד.

תודה לך נעמי

 

פרופ' יואל אליצור | פסיכולוג קליני, חינוכי ורפואי, מומחה-מדריך, ראש המגמה לפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד ביה"ס לחינוך ע"ש שלמה (סימור) פוקס, האוניברסיטה העברית בירושלים ממליץ -

נעמי יקרה,

הספר החדש שלך הגיע ולא חיכיתי הרבה כדי לקרוא אותו כי מייד שבה את ליבי. הספר כמו סלסלה מלאה בדברים טובים לעבודה עם ילדים, החל מפיץ, שפיץ ומיץ, והמשך בשפע של רעיונות יישומיים שעוזרים להבין איך להנגיש את העבודה לילד, לשבות את ליבו, לערב אותו, לעודד ולעורר מוטיבציה.

אציג כמובן את הספר לתלמידי וגם אבקש שירכשו אותו לספרייה שלנו.

בברכה חמה,

פרופ' יואל אליצור

 

ד''ר יופּ מאיירס, פסיכולוג קליני, בעבר ראש המגמה לפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד באוניברסיטה העברית בירושלים. יו"ר האגודה הישראלית לטיפול קוגניטיבי התנהגותי (איט"ה) לשעבר. מדריך ומומחה בטיפול התנהגותי־קוגניטיבי ובטיפול פסיכודינמי קצר מועד (EDT) ממליץ -

ספר ייחודי שמציג, מסביר ומבהיר, בפעם הראשונה בשפה העברית, גישה פסיכולוגית טיפולית לילדים המתבססת על מחקר מדעי עכשווי, על הוכחות מדעיות בנוגע ליעילות הטיפול ועל ניסיון עשיר של מטפלת בילדים ובנוער (child psychotherapist) שטיפלה בהצלחה רבה במאות ילדים עם מגוון של בעיות רגשיות והתנהגותיות.

הספר שלפניכם גדוש בדוגמאות מוחשיות של עבודה טיפולית ומשתמש בהרבה סיפורים, ציורים, תרגילים המותאמים לשלב ההתפתחות של הילד, ליכולותיו, לנקודות החוזק שלו ולמגבלותיו.

נעמי דותן נותנת לנו מתנה יקרה – מודל טיפולי פסיכולוגי מודרני ומעודכן להפחתת סבל ומצוקה ולהגברת רווחה נפשית ורגשית (wellbeing) ובריאות נפש של ילדים ונוער. בעידן המודרני של המאה העשרים ואחת הטיפול הפסיכולוגי המוצע בספר הזה הוא הכרחי וחיוני אם רוצים לתרום תרומה משמעותית לבריאות הנפש של ילדים ונוער.

ד''ר יופּ מאיירס

הורדות

הורדת כל הקבצים יחד (ZIP)
x

שתף באמצעות:

לינק לשיתוף: