תקציר הספר

ינאי, סטודנט יפה תואר, צעיר ומסתורי, טווה בחוכמה, נתיב רווי תשוקה ללבה של נופר, מרצה מצליחה, יפייפיה ומלאת עוצמות. כך הופכת נופר בניגוד לבחירתה הרציונאלית, מאשת איש, לאלה, שהמין בעולמה הופך לנתיב סודי אל האושר החבוי בעליונים. מתנת האל הזו, המושמת במבחן מול מוסריותה, הופכת את חייה לקרוסלה רגשית, המעלה מצד אחד את המיניות האנושית למקום המקודש שנועד לה ומן הצד האחר מעוררת שאלות רבות אחרות.

ברומן המרתק ועוצר הנשימה נחזית מיניות האדם במרחב גווניה, החל מביטויה ככלי תקשורת נשגב ובעל עומק רוחני, ועד לביטויה ככלי משחית ורוצח נפש, בידיים הלא נכונות. במציאות מתעתעת זו הכובשת את עולמה, מתרחש אירוע אחד נוסף שטורף את הקלפים. לאן ייקח את השניים ויחד איתם את כל היקר בעולמם?

1

 

ישובים על הספה הזרה, שוחים האחד בעיני השנייה, נרגשים ומלאי תשוקה. יודעים, כי מה שהם עומדים לעשות בעוד רגע, הוא אסור. הדלת נעולה עליהם, וכל עולמם יכול היה להיחרב, לו ידעו אוהביהם מה עומד להתחולל בין ארבע הקירות הללו. אם היה להם שמץ של מושג איזה מרוץ מטורף הם פותחים בספה ההיא, ולמשך כמה שנים הוא עתיד להפוך את חיי שניהם לחצויים, מייסרים, מלאי תשוקה ומלאי סתירות. לו ידעו, היו וודאי שוברים את הדלת הזו ומעלימים אותם האחד מהשנייה עד קץ הימים.

נופר איננה תמימה, אך אהבתה טהורה כמו ניצן רך הבוקע מעטיפת הירוקת. יש לו המון חברים, הוא כל כך בטוח בעצמו, שאף השתיקה שלו בנוכחותה מייצרת זרמי רטיבות המלחלחים את עיניה ועוד איברים מוצנעים אחרים. הוא סטודנט שלה, יפה תואר והוא יודע את זה, מלא בעצמו. אך ברגעים הללו הוא על סף כיבושו הראשון אותה, ולכן עושה כל מאמץ להקסים אותה, השבויה ממילא כבר בידיו. זוהי שעת בוקר, תחילתו של יום. אנשים עסוקים בשעות הללו בנסיעה לעבודתם, בהכנת משרדם לקבלת קהל, אימהות מכינות את ילדיהם. איש בחייהם אינו מעלה על דעתו, שעכשיו בדיוק, הם יוצרים את חיבורם הפיזי הראשוני. איש לא מדמיין כי הם פורצים, ברגעים אלה, את מעגל חייהם המוכר, השגרתי, החשוף למכריהם, ויוצרים במחשכים מעגל חדש, בוסרי, סודי, מלא תשוקה הפותח חובות קארמתיים, וסוגר אחרים בכל עבר.

שקט בדירה, שקט רב משמעות, הלמות ליבם כמעט נשמעות כנגינת רקע. הוא מדבר אליה, על יופייה, על התשוקה המטורפת שהוא חווה בנוכחותה, על המתח שהיה שרוי בו בחודשים האחרונים, עד שהצליח סוף סוף להיות איתה לבד, כשאף אחד לא רואה או שומע, להביע את עצמו כמו שהוא כל כך רצה. הווייתה כולה נדמית כמתנגנת על המילים שהוא מפליא כל כך לומר. מוביל את פגישתם כמנצח על תזמורתו, משכיח ממנה לגמרי שהוא צעיר משמעותית ממנה, שיש להם, לשניהם זוגיות, ושמה שהם מתחילים פה ברגעים אלה, מוגדר בפי כל כאסור.

סירנה נשמעת בחוץ, מאמבולנס המפלס לו דרך בכביש השכונתי. נופר, המזהה סימן בכל דבר שעובר לידה, מקדישה לצלילים מחשבה, וניתקת לרגע ממנו, מתלבטת במחשבותיה אם הסירנה הנשמעת עכשיו ומושכת את תשומת ליבה, היא סימן אזהרה עבורה...זזה אחורנית, וקופאת. הפחד משתלט על תווי פניה. ינאי מתקרב אליה, היא מסובבת את ראשה ממנו, מחניקה את בכייה המאיים להתפרץ. היא נמשכת אליו כמו למגנט. חשיבתה הרציונאלית ננטשה לאנחות, וליבה מנצח באופן מוחלט על בחירתה להגיע, ולפגוש בו כאן, לבדה. היא מבינה כי אין דרך חזרה מהקו האדום שהיא חוצה פה היום, רק מעצם נוכחותה עמו ברגעים אלה, לבדם בדירה, כשעומר, בן זוגה בשבע השנים האחרונות, ואשר, לא מזמן, עברה להתגורר עמו עם ילדתה, יודע שהיא בדרכה עכשיו למכללה, להרצאה במסגרת קורס למשאבי אנוש, שאותו היא מלמדת.

היא מכירה את ינאי רק חודשים ספורים, וכבר חוצה בגללו כל גבול שהאמינה בו במשך כל חייה. היא יודעת שהוא, שמשיג כל מה שהוא רק רוצה בשיחת טלפון אחת, אכן התאמץ בכל כוחותיו להקסים אותה, ולגרום לה להעלים את השער, אותו היא דורסת היום ברגל גסה. זו דירה ששכר, היא יודעת, למפגשים מן הסוג הזה, והיא ממש מבינה, מבלי שראתה באמת, כמה נשים היו כאן לפניה. אך נופר, לא באמת האמינה שתעשה משהו בפגישה הזו, אולי רק תחבק אותו, אחרי כמעט חצי שנה של משחק מילולי מקדים, שבמהלכו הוא ממלא את כל חלומותיה, וכובש את מרבית מחשבותיה בקלות מדהימה, הופך את מציאותה כולה למיותרת ומטרידה, ואותו המשתלט עליה, לכל עולמה ממש.

"את לא בוכה לי עכשיו!" הוא פוקד עליה, מחזיק בסנטרה, ומביט לתוך עיניה.

היא נשמעת לו, ושבה להביט בו בעיניים בורקות. והוא מטה את פניו ומחדיר את לשונו לפיה, לופת בעזרתה את לשונה שלה, להפתעתה המוחלטת. עיניה נפקחות בתדהמה, והוא ממשיך בשלו, כובש אותה, שובה אותה בידיו. מכניס בטבעיות את ידיו אל תוך חולצתה, ומלטף את שדיה הבשלים, והיא, נבהלת לרגע מכל הסצינה החדשה שהשתלטה עליה, ומפסיקה אותו.

" לא תכריח אותי לעשות משהו נגד רצוני, נכון?" היא שואלת חסרת בטחון ומבוהלת לרגע מעצמה.

הוא מושך את ידיו לאחור, ועונה לה, כי מעולם לא עשה זאת ולעולם לא יעשה. "רק מה שתסכימי" השיב ביהירות, כמי שיודע לגמרי שתיכף היא תסכים לו להכל.

הוא מדבר אליה כבר חודשים ארוכים, כראש תא הסטודנטים הממולח לנציגת סגל המרצים שהיא. מרגיל אותה לקצב שלו, לטונים, לחשיבה, שובה את לבה בסבלנות, כממלא כל סעיף בתוכנית כיבוש מוגדרת מראש, ועכשיו, הוא אוכל אותה ממש, כמו תבשיל שעמל עליו זמן רב, בפיו ובידיו. מנסה להשחיל את ידיו למכנסיה, והיא אינה מאפשרת לו, מותחת את הקו האדום שהיא חוצה עוד קצת, מרגיעה את עצמה כי זו בסך הכול נשיקה, ולא יותר מזה. שעה ארוכה, שנגמרת, כך נדמה לה, עוד לפני שהתחילה, הם מתנשקים כך לשיכרונה המוחלט, עד שלבסוף, ברגעי מגעם האחרונים, היא מסירה התנגדות בשיכרון חושים, ומאפשרת לו להשחיל את ידו החצופה לתחתוניה, רק לרגע אחד חטוף. איברה הרטוב שבעירה משתלחת מתוכו, מקבל את פניו, והיא נבהלת, מושכת את ידיו החוצה, ומובכת לחלוטין. הוא מביט לתוך עיניה, כאילו נגע עכשיו בדבר הקדוש ביותר עלי אדמות, ובה, כמי שהניחה לו לזכות בזה. היא מרכינה את פניה מולו, הוא מרים את סנטרה באצבעו, ומתבונן בה כמוקסם. היא נמסה מן המבט הזה, מבלי מילים מהסוג המוכר, אך עם מילים מסוג אחר, שקופות, הרות גורל ורבות משמעות. הם חייבים ללכת, היא מבוהלת ממעשיה, מחשבותיה מתנגשות האחת בשנייה, ויוצרות בתוכה בלבול. היא אינה מאמינה כי מה שחוותה הרגע היה אמיתי, שזו היא, הנמצאת פה, היא שנתנה, הרגע, לגבר אחר לגעת בקודשיה. והוא כמעט יוצא בדילוגים. שמחתו מן ההתקדמות שהשיג איתה סוף סוף, מרפדת את הילתו ופורצת ממנו. היא מתה עליו. מתה, על אף שחשה בתוך ליבה שמוסריותה נרצחה.

היא יוצאת אל הרחוב, ג'ינס צמוד, סריג וורוד יפייפה וצעיף תואם מקשטים את גופה, שיערה המתולתל והמלא אסוף לאחור, ופניה השקועות בניתוח המעשים הבלתי נתפסים שזה עתה עשתה, יפות כשל בובה. מביטה אל ההולכים והשבים, מופתעת שאיש אינו מפנה אליה אצבע מאשימה. בטוחה כי אות קין ענקית חרוטה עכשיו על מצחה, עד כי עיניה מושפלות מול כל אדם המיישיר אליה מבט. אך האנשים רצים לענייניהם, היא מבחינה ומשתכנעת. היא אינה מעניינת אותם בכלל, לא היא ולא המעשים אשר עשתה הרגע, בין ארבע הקירות מסתירות הסוד. אם היה זה אפשרי, אם הייתה עושה בדיוק את מה שליבה מבקש, הייתה חוזרת לאחור, בוכה לו שיחזור על עקביו, רצה במעלה המדרגות, פושטת כבר בדרך את בגדיה, ומוסרת את עצמה בהכנעה גמורה, לידיים האלה שלו, שכל העונג בעולם קיים בם עבורה....

הם הולכים איש לדרכו, להמשך יומו. מחשבות מצטלבות, מכינות האחד לשנייה מרחב נוסף בחייהם, כזה שיכול להכיל את האחר בתוכו, במסגרת מוגדרת, תחת סייגים ומגבלות, אך עדיין מרחב שלא היה נוכח שם קודם.

למחרת, במכללה, הוא מגיע כולו מחויך, כאילו וכבש פסגה נכספת. היא רואה בשמחתו הרבה, ומודעת לכך כי היא גרמה לזה. אך היא אינה רוצה להמשיך בזה. זה לא נכון....זה מכה בה. הוא פוגש אותה בכניסה למכללה, ומספר לה שנשאר ער אתמול כל הלילה.

"גם אני" היא מספרת לו, משפילה עיניים, מנסה להשאיר ארשת רצינית על פניה. הם מרחפים מרוב אושר, שניהם. אין עונג  גדול יותר מלממש אהבה. פשוט אין. והרי הייתה זו רק הושטת יד, ראשונית, בוסרית, מהוססת. לא אלו שתבואנה אחר כך, נחושות, טבולות בתשוקה שורפת. לא אלו אשר ישבשו את סדר יומה, חשיבתה, תוכניותיה, שירקמו בסיפור חייה כמו שתי וערב של כאוס בין מוסר וטוהר, לתשוקה העולה היישר מתהומות הקיום, מן המעמקים הבלתי נגישים לאיש מלבדם.

חזית וגב

על הסופר


רונית סטלקול אברם )עו"ד(, היא מורה רוחנית, מאמנת תודעה להתפתחות והגשמה, מנחת קבוצות בנושא עולם הנסתר, מטפלת ברגרסיה (שחזור גלגולים), מתקשרת, מלווה אנשים שחוו אובדן וסופרת.

היא עבדה מעל 28 שנים בהסתדרות העובדים בחיפה - מרבית שנותיה כגזברית וכמזכירת איגוד מקצועי. בשנת 2019 סיימה את לימודי המשפטים בהצטיינות יתירה ובשנת 2020 הוסמכה כעורכת דין, לאחר שנת התמחות בפרקליטות מחוז חיפה אזרחי.

רונית היא בוגרת של מכללת רידמן בתחום האימון ההוליסטי ובוגרת מכללת יוזמות, שבפיקוח אוניברסיטת בר-אילן, בתחום האימון האישי הקוגניטיבי. היא הוכשרה בעברה כמרפאה בשחזור גלגולים במכללה ללימודים רוחניים של ד"ר ירון זפרן, למדה רייקי ותטא הילינג, עסקה בתקשור והנחתה מעגלים בנושא מסע הנשמות.

רונית הוציאה לאור בשנת 2013 רומן בשם "משהו בי יודע", ובשנת 2022 ספר ילדים חינוכי בשם "סיפורי תומי תום". היא כותבת מאז ילדותה ובעשור האחרון לקהל של אלפים ברשת הפייסבוק טקסטים רבי השפעה מעולמות הרוח.

רונית הקימה ומנהלת קליניקת אימון רוחנית בשם "לתפוס את הרוח", שמטרתה העיקרית היא לסייע לקהל הרחב לדייק את הבחירות שנועדו לו במסע שבחר לעשות כאן. זאת באמצעות הרחבת הפריזמה שדרכה הוא רואה את העולם והבהרת מה שחשוב באמת. לתפיסתה של רונית, בחירות אלו הן בעלות השפעה מכרעת על חייו פה ועל מידת האושר שיחווה, אך גם על הפרק הנשמתי שנכון לו מעבר להם, פרק שהוא החשוב ביותר עבורו ושהוא אינו מודע לו כרגע כלל.

סל השירותים הרחב שמציעה רונית פונה כמעט לכל הגילים. הוא מכוון לרומם, לשמח, ובעיקר להרחיב את הדעת על מנת למקסם את ההישגים שלנו כאן ובהמשך מסענו.

רונית נשואה לאביאל אברם, אמא לאופיר, דניאל ויובל וסבתא למיקה ואדם.

קרדיטים

איור כריכה: איש גורדון.
עיצוב כריכה: סטודיו אולטרה ויולט.
עריכה לשונית: אירית זילברמן.
מו"ל: ראובן שבת, הוצאת ארגמן- מיטב.

בגב הספר מצוטטות כמה שורות משירו של יענק'לה רוטבליט "לקחת את ידי בידך".

הוצאה דיגיטלית: איפאבליש.

יחסי ציבור: יהורם גלילי, גלילי תקשורת שעושה גלים,
טל' 054-4585609, yeoram@galilicom.co.il

קישור לעמוד הפייסבוק

קישור לרכישת הספר

קישור לכרטיס הביקור הדיגיטלי של רונית

 

 

תמונת פרומו

כתבות וראיונות

הורדות

הורדת כל הקבצים יחד (ZIP)
x

שתף באמצעות:

לינק לשיתוף: