תקציר הספר

"בפנינו ספר שהוא אתגר לחשיבה. אם תרשו לעצמכם לנוע ולרקוד עם התודעה והנפש שלכם דף אחר דף, תוכלו לגלות עוד נדבכים של עצמכם, לחברם לקיימים ולצמוח לחוויה פנימית יותר שלמה ואינטגרטיבית."
ד"ר מרים פסקין, מומחית לפסיכיאטריה כללית ובנוסף מומחית לפסיכיארטיה של הילד והמתבגר. היא מנהלת חטיבת ילדים ונוער במרכז לבריאות הנפש "גהה" המסונף לאוניברסיטת תל אביב ויושבת ראש ועדת בחינות שלב ב' בפסיכיאטריה של הילד מטעם המועצה המדעית. 
בתקופת הקורונה עברנו ואנו עדיין עוברים שינויים רבים. מאז פרוץ המגיפה אין תחום בחיינו שלא עבר טלטלה ועולה בנו הצורך למצוא מחדש את האיזון הפנימי, הבין-אישי והחברתי.
הספר שלפניכם מיועד לכל מי שמעוניין להוציא את המיטב מעצמו ,לעבור שלב נוסף של התפתחות בחיים, להקשיב לתוכנה הייחודי של נפשנו ולממשה. בספר תוכלו לקרוא כיצד ניתן לעשות את זה, איך עובד מוחנו, מדוע אנו נתקעים בתבניות חשיבה המשפיעות על חיינו ומהי הדרך לשנותן: בתוכנו, בזוגיות, בהורות, בקריירה וגם בתהליכים לאומיים, חברתיים ופוליטיים. בספר ניתן דגש למקום היסוד הנשי והתפתחותו כמו גם לתהליכי קבלת החלטות בקרב.
לכל אורכו מחולל הספר את מחול ההתפתחות, נע בתנועה ספירלית קדימה ואחורה, החוצה ופנימה ומציג שינויים בזמן, ברעיונות ובהיסטוריה של אנשים ושל חברות אנושיות. הוא מביא תיאוריות פסיכולוגיות, פיזיקליות, חברתיות וכלכליות וגם כאלה הנוגעות לתקשורת המונים ולהתפתחות שעברנו כעם ישראל.
בספר מוצגים סיפורים אישיים מרתקים הממחישים את תהליכי ההתפתחות שלנו, את הקשיים שאנו עוברים וגם את ההתגברות עליהם, והוא משמש מודל למציאת הדרכים לממש את עצמנו ולפתור מצוקות חיים שאנו נתקלים בהן. 
נטע ענבר סבן היא פסיכולוגית קלינית למעלה מ-35 שנים ומטפלת משפחתית וזוגית, מחברת הספר "פסיפס אנושי – מבט פסיכולוגי על הגוונים המרכיבים את עם ישראל" (צמרת הוצאה לאור). שיטות הטיפול שלה נסמכות על תיאוריות פסיכואנליטיות ובראשן התיאוריות של פרויד ושל יונג, על תיאוריות משפחתיות וחברתיות, כמו גם על טכניקות קוגניטיביות-התנהגותיות. 

חזית וגב

על הסופר


נטע ענבר סבן היא פסיכולוגית קלינית למעלה מ-35 שנים ומטפלת משפחתית וזוגית, מחברת הספרים "פסיפס אנושי - מבט פסיכולוגי על הגוונים המרכיבים את עם ישראל" (צמרת הוצאה לאור) ו"מחול התודעה והנפש" - מבט פסיכולוגי על תהליכי התפתחות אישית וחברתית (גלילי הוצאה לאור). בימים אלו נמצא ספרה "נשבר לי הלב תעזרו לי - טיפול פסיכולוגי בילדים ונוער" בשלבי הוצאה לאור. 
שיטות הטיפול שלה נסמכות על תיאוריות פסיכואנליטיות ובראשן התיאוריות של פרויד ושל יונג, על תיאוריות משפחתיות וחברתיות, כמו גם על טכניקות קוגניטיביות-התנהגותיות. היא עובדת בקליניקה פרטית, בטיפול  אישי בילדים ובני נוער, מבוגרים צעירים ומבוגרים וכן בטיפול זוגי משפחתי.
נטע עבדה כפסיכולוגית קלינית אחראית במחלקה בבית החולים גהה בשנים 1996-1987. במסגרת עבודתה במחלקה טיפלה במאושפזים ובבני משפחותיהם ופיתחה גישה טיפולית משפחתית-מערכתית לטיפול באנשים הסובלים מדיכאונות עמידים. השיטה התבססה על התפיסה שלפיה סימפטומים נועדו לומר לנו דבר מה והם קומוניקציה – אמצעי תקשורת. במידה ומתייחסים אליהם, ניתן ללמוד על משמעות המצוקה ועל הדרך לפתור אותה. 
נטע שימשה מדריכה בתהליך אינטייק ובפסיכותרפיה במחלקת הרווחה במכבים-רעות ולאחר מכן בעיר מודיעין בשנים 2008-1998. עד היום היא אוהבת מאוד את עבודתה כמדריכה של אנשי מקצוע צעירים. היא רואה שליחות במתן עזרה למטפלים ולמטפלות בתחילת דרכם המקצועית, יחד איתם מנסה למצוא את הדרך המקצועית המתאימה לכישוריהם, לאישיותם ול"אני מאמין" שלהם ומאמינה כי מי שעובד כפי שהוא אוהב ומתאים לו יהיה מטפל טוב יותר עבור המבוגרים והילדים שיבואו לקבל אצלו עזרה. 
בשנים 2010-2020 היא עבדה בהתנדבות אחת לשבועיים בטיפול בילדי שדרות, בבית ספר יסודי - טיפול אינדיבידואלי בשילוב טיפול בארגז חול.

קומוניקט

קרדיטים

איור בכריכה קדמית: דיאנה שמעון.
ציור בכריכה אחורית: פנינה (פפי) נדיבי.
עריכה ספרותית, לשונית והפקה: יהורם גלילי.
עריכת ניקוד: דרורית חן.
ייעוץ משפטי: עו"ד חיה זינגר. 
מו"ל: גלילי הוצאה לאור.
עימוד גרפי והדפסה: פרינטיב, ירושלים.


ניתן לרכוש את הספר בחנויות הספרים בישראל או ישירות מהסופרת והפסיכולוגית נטע ענבר סבן בלחיצה כאן
הוצאה דיגיטלית: איפאבליש.
ניתן לרכוש את הספר בחנויות הדיגיטליות ובהן באתר "עברית"
יחסי ציבור: יהורם גלילי, גלילי תקשורת שעושה גלים, 
טל' 054-4585609, yeoram@galilicom.co.il
 

תמונת פרומו

כתבות

הורדות

הורדת כל הקבצים יחד (ZIP)
x

שתף באמצעות:

לינק לשיתוף: