הספריה

דגנית הרטמן

  • ילדים

דגנית הרטמן נשואה למוסיקאי, ימאי (לשעבר) ואיש אופניים, כך מכנה היא את בן זוגה, פיליפ, ואימא ליהונתן בן ה – 11.

דגנית נולדה באילת אך עוד היותה בת שנה עברו הוריה לגבעתיים ומאז נשארה שם.

דגנית היא אשת מערכות מידע, מזה 20 שנה. ניהלה צוותים, פרויקטים טכנולוגים, פיתוח והקמת אתרים אינפורמטיביים ואתרי למידה ובעיקר פיתוח תוכן ואריזתו דיגיטלית. בשנים האחרונות גם מקימה אתרים למדענים.

"תמיד דאגתי לעשות טיונינג או סוויץ לנושא אחר/נוסף בתחום המערכות מידע ולהיות כל הזמן בתנועה מתמדת".

היא מודה שהינה מכורה לשחייה מזה 25 שנה אך עיקר האנרגיות שלו הוסטו מאז ומתמיד להתפתחות אישית בעיקר באופן עצמאי. מטרתה הייתה לחדד את יכולותיה הקיימות ובמקביל להוסיף יכולות חדשות (מיומנויות נרכשות).

"מאז שאני זוכרת את עצמי הייתי עושה לעצמי רשימות שנתיות של יכולות לחיזוק ומיומנויות להוספה, כך שבסופו יהיה לי ארגז כלים גדול ורחב וכל התמודדות תהפוך לדילוג".

וכך בשנה שעברה, אחד מתחביביה, הכתיבה, התווסף גם לארגז הכלים שלה. ספרה הראשון, ארגז הכלים של דניה מספר על ילדה קטנה שמחפשת ותוהה מהו ארגז כליה ומה יהיה מקצועה כאשר תגדל. לאחר חיפוש, טעיה ותהיה הוריה מגלים לה שכבר יש לה ארגז כלים משלה, ארגז של יכולות וחזקות וכל מה שצריך זה לזהות, לנסות ולהתנסות עד שמצליחים לעשות.

"דניה, זאת בעצם אני, במהלך חיי פגשתי הרבה אנשים עם רעיונות ומחשבות מבריקים אך שלא צלחו להוציא זאת לפועל, לא צלחו לתרגם חזון למעשה ובסופו של יום גם לא צלחו להגשים את חלומותיהם ונותרו מתוסכלים. לכן החלטתי לכתוב ספר זה בכדי שילדים ידעו לזהות את יכולותיהם וידעו איך ליישם זאת. כלומר יש פה נוסחה פשוטה של: 1. זיהוי 2. יישום – קודם אני לבד ואח"כ מול הסובבים/קהל".

ניובוקים